INSPIRACJE / Przepisy / 18 kwietnia 2019

PROSTY chleb gryczany

AVOCADO
Delfina Targońska

Najprostszy chleb na świecie !

Bezglutenowy, idealny na diecie, ma niski indeks glikemiczny 😉
Sprawdza się przy diecie cukrzycowej, przy insulinooporności, Hashimoto itd.

Składniki oraz przygotowanie:

  • 4 saszetki kaszy gryczanej niepalonej: rozciąć, wsypać do miski, zalać wodą, przepłukać
    zostawić zapalne wodą lekko ponad powierzchnie kaszy (w razie potrzeby uzupełnić wodą jak napęcznieje)
    odstawić na 2 dni w lodówce
    np. rano zalać kaszę w poniedziałek, odstawić na 2 dni i zmiksować blenderem ręcznym rano w środę
    masa powinna być dość gęsta
  • 1/2 łyżeczki soli (np. himalajskiej) – dodać do kaszy przed zblendowaniem
  • 4 łyżki zmielonego siemienia lnianego lub nasion chia- dodać do zblendowanej masy i dalej zblendować

    Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia > wylać masę > udekorować na wierzchu np. nasionami chia, popingiem z amarantusa lub słonecznikiem
    Piec w nagrzanym piekarniku na 200 C przez ok. 50 minut.

    Chleb podziel na 15 kromek —> Wartość odżywcza 1 kromki:

  • 106 kcal
  • 4 g białka roślinnego
  • 2,4 g zdrowych tłuszczów (NNKT)
  • 18 g węglowodanów [w tym 1,7 g błonnika]

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Józefitów 19a/5,
30-045 Kraków

534 879 003 | kontakt@poradniaavocado.pl


Pobierz bezpłatnie ​
e-book WYZWANIE "Odporność i sylwetka"

Praktyczne porady jak zwiększyć odporność, zadbać o sylwetkę, pyszne przepisy oraz karty pracy, gdzie możecie podjąć wyzwanie !