INSPIRACJE / Przepisy / 18 kwietnia 2019

Młoda kapusta z tofu wędzonym i kaszą bulgur

Poradnia Avocado
Dietetyk Delfina Targońska

Seria: „Dania Wspierające Jelita”

Wersja wegetariańska – sycąca i dodająca energii

Porcja bogata w błonnik 🙂 

 

Młoda kapusta z tofu wędzonym i kaszą bulgur

Składniki 1 porcja oraz przygotowanie:

  • Tofu wędzone / naturalne 90 g (kroimy w kostkę)
  • Kasza bulgur 30 g (gotujemy ok. 15 minut)
  • Młoda kapusta (według przepisu poniżej) ok. 150 g
  • Składniki na garnek młodej kapusty (1 główka małej kapusty, kroimy- wrzucamy do dużego garnka i zalewamy wrzątkiem- gotujemy chwilę i odlewamy wodę. Następnie 2-3 cebula kroimy i dusimy np. na maśle klarowanym ok. 30 g na duży gar. Ścieramy 3 duże marchewki. Kroimy duży pęczek koperku.
    Następnie wszystkie składniki wrzucamy do gara z kapustą i przyprawami. Dodajemy trochę wody, np. 1/2 szklanki i dusimy razem do miękkości – ok. 1 h.)
  • Przyprawy: sól, pieprz oraz inne ulubione
  • Ewentualnie: można dodać 1 łyżkę jogurtu do gotowej porcji 150 g kapusty lub 1 opakowanie na cały gar (uwaga aby nie zważyć- dodawać stopniowo)

Wartość odżywcza 1 porcji:

Kalorie ok. 300 kcal

Białko: ok. 19 g

Tłuszcz: 10 g

Węglowodany: 37 g [w tym ok. 6 g błonnik]

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Józefitów 19a/5,
30-045 Kraków

534 879 003 | kontakt@poradniaavocado.pl


Pobierz bezpłatnie ​
e-book WYZWANIE "Odporność i sylwetka"

Praktyczne porady jak zwiększyć odporność, zadbać o sylwetkę, pyszne przepisy oraz karty pracy, gdzie możecie podjąć wyzwanie !